Karpers in Breukelen

Maandag, 5 februari 2018

Karpers in Breukelen?
De jaarvergadering 12 februari van de hsv Breukelen gaat ook over het uitzetten van karpers. Al tientallen jaren worden karpers uitgezet in de trekgaten aan de Scheendijk. Zowel spiegel- als schubkarpers zijn erg intrek bij vissers uit binnen- en buitenland. Natuurlijk goed voor de plaatselijke hsv maar ook voor het toerisme in Breukelen en omgeving. Om de jeugd nog meer visplezier te laten beleven, denkt de hengelsport vereniging Breukelen dat karpers in vijvers daar een enorme bijdrage aan kan leveren. De viswedstrijden die in 2018 gaan plaats vinden komen zeker aan de orde. Hierbij gaat het om de koppelcompetitie op 6 woensdagavonden. De zeer gewaardeerde zomercompetitie wordt individueel gevist op 12 zondagmorgens. Alle wedstrijden worden gevist in geselecteerde wateren in de regio. De wedstrijdcommissie heeft prachtig werk verricht om dit rond te krijgen. Om de jaarvergadering een informeel karakter te geven vindt er een gratis verloting plaats en een verloting met honderden euro’s aan hengelsportartikel. Nog geen lid van de hsv Breukelen? Geen enkel probleem! Ter plaatse lid worden of een VISpas kopen bij boekhandel Van Kralingen en u kan gelijk in bijna geheel Nederland een hengel uitgooien. Kom 12 februari naar wijkcentrum Over-Noord Vrijheidslaan 4 Breukelen.