Reglement

Koppelcompetitie

Het inschrijfgeld voor alle koppel wedstrijden bedraagt € 10,= per koppel.

Dit inschrijfgeld moet direct bij inschrijving worden voldaan.

Reglement koppel wedstrijden:-

Alle wedstrijden worden op woensdagavond gehouden.

- Er wordt gevist van 18.30 tot 21.30 uur.

Geen pauze.

- De competitie gaat NIET door als er minder dan 5 koppels zijn.

- De twee deelnemers van een koppel mogen maximaal 2 meter links en rechts van het nummer zitten.

- Van de zes wedstrijden tellen er vijf mee.

- Er wordt gevist op gewicht.

Het koppel met het meeste gewicht van die wedstrijd krijgt 10 punten, de nummers 2 krijgen 9 punten enz.

Alle aanwezige koppels krijgen minimaal 5 punten, dus er is maximaal 15 punten te verdienen.

De slechtste wedstrijd valt af.

- Verder de regels zoals die bekend zijn uit reglement competitie H.S.V."Breukelen".

- De eerste drie koppels ontvangen op de laatste zomercompetitie wedstrijd ieder een beker.

- Voor de grootste vis wordt geen eremetaal gegeven.

- Alle deelnemers moeten lid zijn van onze vereniging.

Bent u verhindert om een wedstrijd mee te vissen kunt u zich afmelden bij

C.Mulder Tel .0346566802 of 0620440067

K. van Kasteel   Tel. 0626700995

Maarssen , Februari 2016
De wedstrijdcommissie

C.Mulder en K. van Kasteel

Zomercompetitie

Er wordt gevist van 7.15 tot 9.15 uur en van 9.30 tot 11.30 uur.

Het inschrijfgeld voor alle wedstrijden bedraagt: € 15,=.

Dit inschrijfgeld moet direct bij inschrijving worden voldaan.

BIJLAGE: Het reglement competitie wedstrijden H.S.V."Breukelen".

Reglement competitie wedstrijden H.S.V. "Breukelen".

Alle deelnemers aan de competitie dienen aan de onderstaande regels stipt

de hand te houden.

1. Er wordt 2 x 2 uur gevist op gewicht met daar tussen in 15 min. pauze.

2. Met het eerste signaal mag worden begonnen met vissen en voeren. Doe dit laatste met mate en overdrijf niet.

3. Aas en voer vrij; muggenlarven (verse de vase), gekleurde maden, gekleurd voer zijn verboden.

4. De plaatsnummers worden ter plekke getrokken ,een getrokken nummer kan en mag niet meer geruild worden.

5. Er mag slechts met 1 gewone hengel worden gevist, voorzien van een lijn met één enkelvoudige haak.

Het gebruik van een dobber is niet verplicht.

6. De navolgende vissoorten tellen niet mee voor de competitie: snoek, snoekbaars en paling.

7. Het leefnet moet tot aan de weging in het water worden gehouden. We komen met de weegschaal bij u langs.

8. Bij het laatste signaal van elk 2 uur vissen moet met vissen worden gestopt.

Tijdens de pauze moeten de vistuigen uit het water zijn gehaald.
Tijdens of net voor het eindsignaal vast geslagen vis mag nog worden geland en telt mee.

9. De competitie wordt vervist over 12 wedstrijden en volgens een puntensysteem.

Bij elke wedstrijd worden als volgt punten gegeven: iedere aanwezige deelnemer krijgt minimaal 5 punten. Daarnaast volgens gevangen gewicht: de nr. 1 - 25 punten de nr. 2 - 24 punten de nr. 3 - 23 punten enz. tot aan de nummer 20 - 6 punten. Na de laatste wedstrijd vervallen er 3 wedstrijden, zodat in totaal dan geldt het in 9 wedstrijden behaalde aantal punten. De 3 slechtste resultaten (in punten) komen dus te vervallen. Diegene die in 9 wedstrijden het hoogst aantal punten heeft gescoord wordt kampioen. Hierbij behoort voor 1 jaar het bezit van de wisselbeker. Eindigen er 2 of meer deelnemers met hetzelfde aantal punten, dan is het totaal gevangen gewicht van die deelnemers bepalend. Zou dit ook gelijk zijn dan beslist het lot.Verder is er voor de nr. 2 en 3 ook eremetaal.

10. Met de botenwedstrijd is het verplicht met 2 personen uit 1 boot te vissen.

Wilt u toch alleen uit een boot vissen kost het u de helft van de boothuur.

11. Ieder kan zich inschrijven mits hij of zij lid is van de vereniging.

Het bestuur van HSV  Breukelen mag deelnemers inviteren in bijzondere omstandigheden

12. Bij onweer wordt de wedstrijd gestaakt, zonodig uitgesteld.

13. Ieder die zich inschrijft doet mee op eigen risico,

de vereniging is niet aansprakelijk voor persoonlijk letsel of een ander soort schade.

14. Aan alle deelnemers wordt na afloop van de competitie de uitslag schriftelijk toegezonden.

15. Aan deze onderlinge competitie kunnen geen rechten of enigerlei aanspraken ontleend worden.

Einduitslagen of tussenstanden van de onderlinge wedstrijden zijn van nul en generlei waarden
voor de samenstelling of inrichting van een team en/of deelname aan, door het bestuur van H.S.V.”Breukelen”
toegekende of aangemerkte en/of door uitnodiging verkregen, deelname aan wedstrijden.

16. Iedere deelnemer is door deelname gehouden aan dit reglement.

Geschillen en situaties hierin niet genoemd worden door de wedstrijdcommissie beslecht.
Hun beslissing is bindend en onherroepelijk.

Maarssen, Februari 2016

De wedstrijd commissie.